Skip to content

Koetjes en kalfjes

Vandaag een bezoek gebracht aan Hendrika van het weblog Over koetjes en kalfjes, wat ik volg. Ik kwam er nl achter dat ik af en toe vlak bij haar in de buurt werk. Hendrika schrijft op haar weblog ontzettend leuk over het boerenbedrijf. Ook haar foto’s zijn prachtig, niet alleen van het vee, maar ook van wolkenluchten. Leuk om haar en meneer de boer nu een keer in levende lijve te ontmoeten en kennis te maken met de koetjes  en kalfjes. Gelukkig kon ik een overall lenen (koeien zijn erg nieuwsgierig) , en ook nog laarzen. Toch praktischer dan de klompen, die ik mee had genomen. Mooi bedrijf, aardige mensen. En die koeien: dat doet mijn boerenhart goed. Verder nooit gedacht dat ik dankzij mijn weblog nog eens een melkrobot zou zien.

10 Reacties Post a comment
  1. leuk he, zo’n blog wereldje opeens in ‘real live’ te zien. Jij hebt ook een leuk blog trouwens 🙂
    groetjes

    maandag, januari 30, 2012
  2. Ook ik ben al eens bij Hendrika op bezoek geweest. Heerlijk hè, zo tussen al die koeien. En wat een gastvrije mensen, meneer en mevrouw Boer. Het is een mooi bedrijf.

    zondag, januari 29, 2012
  3. Ze maakt het goed, stond er monter bij.

    vrijdag, januari 27, 2012
  4. Hoe was’t met Truusje3

    donderdag, januari 26, 2012
  5. Je zult je daar vast wel hebben vermaakt. Gelukkig heb ik ook het genoegen mogen smaken om daar op bezoek te zijn. Als zoon van een boerenarbeider vond ik het een feest om weer eens tussen het vee te staan en de geuren van de boerenbedrijf op te snuiven.

    donderdag, januari 26, 2012
  6. Haha, onze hangjongeren staan weer met de neus vooraan :-D. Bedankt voor je bezoek, ik vond het reuzeleuk om de vrouw achter dit weblog te ontmoeten!!

    donderdag, januari 26, 2012
  7. Mooi die koetjes

    donderdag, januari 26, 2012
  8. Vroeger was er bij ons een taakverdeling tussen mannen en vrouwenwerk. Dus ging ik, de oudste, een dochter, studeren, en werd mijn broer, de derde in het gezin, de enige zoon, boer. Als ik een man was geweest, was ik vast boer geworden. Nu ben ik een wandelaar en houd ik toch mijn binding met het buitenleven en de natuur. Maar als ik dan tussen de koeien loop denk ik: was ook mooi geweest.

    donderdag, januari 26, 2012
  9. Leuk Klaske, zo bij Hendrika op de koffie. Kon je het nog een beetje, boerin zijn?

    donderdag, januari 26, 2012

Trackbacks & Pingbacks

  1. Op pad | Over koetjes en kalfjes

Geef een reactie

