Skip to content

Ons jaarlijkse dagje pelgrimeren

In 2001 heb ik in Zuid-Frankrijk op de Camino Jos, Pieter en Gerrie leren kennen. Ik heb toen een paar dagen met ze opgetrokken. In Pamplona ben ik toen gestopt, om de Camino het jaar er op af te ronden, zij zijn doorgelopen naar Santiago de Compostella. Sindsdien spreken we elk jaar een dag af, waarbij we samen een wandeling maken, een dag samen pelgrimeren.
Deze keer kwamen ze bij mij, we hebben een mooie wandeling van 18 km gemaakt vanaf boshuis Drie. Mooie herfstwandeling door Speulderbos met dansende bomen, langs Solsche gat en over de Ermelose Heide. Het was goed weer, zelfs een zonnetje. Ik was de camera vergeten, dus geen foto´s gemaakt. Onderweg geluncht, ik had courgettesoep meegenomen in een thermosfles, dat was erg lekker. Aan het eind nog warme chocolademelk bij Boshuis Drie. Het was er erg druk, alle tafeltjes bezet of gereserveerd, maar omdat wij alleen wat wilden drinken, konden we er nog terecht. Thuis gezellig samen gegeten en napraten. Meteen maar een afspraak gemaakt voor volgend jaar in Nijmegen, waarschijnlijk maken we dan een stadswandeling langs plekken ter overdenking.

Hier informatie omtrent de route in het Speulderbos, welke ik uit een oude Grasduinen haalde
speulder en sprielderbos0001
speulder en sprielderbos0002

6 Reacties Post a comment
  1. Dick, je hebt gelijk, dank voor het attenderen op de typefout. Ik heb het aangepast.

    zaterdag, december 3, 2011
  2. Jaartal in je bericht, 2011, zal niet goed zijn. Dat moet al een paar jaar geleden zijn.
    Groetjes.

    zaterdag, december 3, 2011
  3. Ik was juist in het verleden meer tevreden over Grasduinen dan over Roots. In elk geval het eerste nummer van Roots vond ik een stuk minder dan Grasduinen was, ik vond het meer op een “gewone”glossy gaan lijken. Maar misschien moet ik weer eens door een exemplaar bladeren.

    woensdag, november 30, 2011
  4. Hoi Klaske,

    Ben jij ook een fan van Grasduinen? Wij vinden de vernieuwing van het blad echt heel prachtig. Alleen de nieuwe naam, Roots, vinden we een beetje jammer. Hadden ze nou niet eel leuke trendy Nederlandse naam kunnen verzinnen?

    woensdag, november 30, 2011
  5. Het is altijd mooi wandelen in de omgeving van Drie en het boshuis lijkt ook altijd wel druk, het is daar ook erg goed toeven. Nu zal ik het recept even bestuderen, goed idee om dat mee te nemen in een thermosfles!

    groet Wil

    dinsdag, november 29, 2011
  6. Heel fijn dat uit toevallige ontmoetingen ,blijvende jaarlijkse bijeenkomsten zijn gebleven

    maandag, november 28, 2011

Geef een reactie

