Skip to content

Jacobspad, van Ruinen naar de Wijk

We wandelden vandaag over het Jacobspad van Ruinen naar de Wijk, een mooie afwisselende wandeling met stukken langs weilanden en maisvelden, heide , bos en vervolgens weer het open land. Allebei vinden wij dit laatste het mooist, zal wel met onze polderjeugd te maken hebben.

naamloos-1010814

Ook vandaag  raakten Tonny en ik de route weer een keer kwijt. De markering kan beter, en de kaartjes en beschrijving ook. Gelukkig zie je tegenwoordig onderweg fietsknooppuntenkaarten, met een blik hierop kwamen we weer op het correcte spoor.

naamloos-naamloos-1010819

Wij boerendochters genieten altijd weer van mooie koeien en ander vee. Vandaag echter ook een echt Drenthse aanblik, een kudde schapen op de bloeiende heide. Een prachtig gezicht. En op mijn verzoek kwamen ze ook nog naar ons toe. Wel heel andere schapen dan bij ons op de Veluwe. Zijn dit nu Drenthse heideschapen?

naamloos-1010794naamloos-

Later zagen we ook nog geiten. Zouden ze hier ook Q koorts hebben? Zijn al meer mensen aan overleden dan aan mexicaanse griep dit jaar, maar wordt veel minder ophef over gemaakt.

naamloos-1010824naamloos-1010827

In het bos , met mooie varens, waren de eerste paddestoelen al te zien. De herfst komt er aan, af en toe ruik je hem al, en het licht verandert, vooral ’s morgens vroeg.
Ik had het er vandaag met Tonny over, dat ik me ook al weer kan verheugen op de winter met mooi licht om te fotograferen. We gaan het Trekvogelpad lopen (over 2 weken beginnen we er mee) en Noord Holland in de winter is erg mooi. Maar nu eerst nog maar genieten van de nazomer. Vandaag hadden we geluk, geen regen gehad. Terwijl het elders echt niet droog bleef gezien de wolkenluchten.

naamloos-1010811

De volgende keer lopen we naar Hasselt. Daar zijn we al vaak geweest met diverse wandelingen. De route gaat recht toe recht aan, dat daar niet wat meer moeite voor gedaan is. We willen wel even van de route afwijken, Staphorst ben ik nog nooit geweest, lijkt me leuk daar even rond te kijken.
Lekker vroeg waren we thuis, dat is een voordeel van het niet te ver van huis wandelen.

3 Reacties Post a comment
  1. Vandaag hebben we met vrienden gelopen van Spier naar Ruinen. Een warme 1e Pinksterdag met ontzettend veel fietsers over het fietspad door de heide. Een schitterende tocht al was het aan de warme kant. Toen ik op deze site keek zag ik de prachtige foto’s die een beeldverslag van de tocht geven. Geweldig goed geven die de sfeer weer van de verschillende landschappen, landstreken en weertypen. Juist de invloed van het weertype op het landschap is prachtig getoond! Hulde!

    zondag, mei 23, 2010
  2. Ja dat fotograferen in het voor- en najaar vind ik zelf ook een stuk mooier dan in de zomer. Met name door het licht, je noemde het al. En niet alleen het licht veranderd, wat dacht je van het geluid van de vogels. Ook in de herfst prachtig om te horen!

    Prettig weekend,
    TruusW

    vrijdag, september 4, 2009
  3. Ria Pronk #

    Het zijn inderdaad Drentse heidschapen. Het laatste stuk Jakobspad is inderdaad niet echt een aanrader. Zelfs op de fiets vond ik het saai.

    zondag, augustus 30, 2009

Geef een reactie

