Skip to content

Kismet

Kismet_raedecker

Vanmorgen las ik in de Trouw een artikel over een boek van Hans den Hartog Jager over 80 meesterwerken in de nederlandse schilderkunst, die in zijn ogen zo verankerd zijn in onze cultuur, dat vrijwel iedereen ze kent/ herkent. Grotendeels natuurlijk inderdaad de oude bekenden als Rembrand, Vermeer, Ruysdael, van Gogh maar ik kwam ook namen tegen, die ik niet kende. Dus even de computer opgestart, van Michael Raedecker had ik nog nooit gehoord. Zijn schilderij Kismet staat ook in dit boek. Te zien in het van Abbe Museum. Ik wil dit wel eens in het echt zien, het lijkt me een prachtig schilderij. Je gaat er meteen van wegdromen, een reis door de woestijn, een oase, hoge rotsen, een kloof, maar daarboven is het licht.

Door de krant kom je wel op meer ideeën voor een goede besteding van je vakantiedagen. Zo las ik in de zaterdagskrant over de voorstelling de Elfstedentocht van Tryater. Een marathon voorstelling van 12 uur, waarbij je langs de elf steden trekt, waar elke keer iets opgevoerd wordt. Heel wame kleren en laarzen aantrekken stond er in de krant. Het lijkt me erg leuk, dus ik heb gisteravond een kaartje besteld. Morgen om 6 uur vertrek uit Leeuwarden met rennen naar de bus ipv rennen naar het ijs. Ben benieuwd! Je mag van de voorstelling geen foto’s maken (alleen in de bus), maar ik neem natuurlijk stiekem toch mijn kleine camera mee. Jullie horen het nog wel

No comments yet

Geef een reactie

