Skip to content

Willibrorduswandelpad, van Zwanenburg naar Ouderkerk aan de Amstel

Vandaag liep ik met Tonny weer een stuk van het Willibrorduswandelpad. We wilden vandaag Amsterdam voorbij, dus werd het 37 km, van Zwanenburg naar Ouderkerk aan de Amstel. Een hele tippel, daarom vroeg vertrokken. We reisden vandaag met OV en dat liep gesmeerd, vooral op de heenweg. Jammer dat we niet wisten, dat er in Ouderkerk een klein stukje verder op een bushalte voor de BBA bussen was, die we steeds langs zagen rijden. En wij maar wachten op de Connexxion bus, die 1x per uur kwam. Dat is niet de enige kritiek, die we op het routeboekje hebben, het is ook onhandig, dat kaartje en beschrijving niet naast elkaar staan, en dat de kaartjes soms een te grote schaal hebben. Verder is de markering van de route ook niet overal even goed.

Om 9 uur vertrokken we uit Zwanenburg, de zon was net op. Kort voor zonsondergang, om 16 uur, waren we bij onze eindbestemming. De hele dag zon, wel koud door de zuidoostenwind. We hebben onderweg dan ook maar 1x gepauzeerd.

De route was niet zo interessant. Dan ook weinig foto’s gemaakt. Het eerste stuk, in de buurt van Ruigoord, was het mooiste. Daarna veel door de stad, oa Geuzenveld, Osdorp, Slotervaart, waarbij we langs Sloterplas en Nieuwe Meer liepen. Daarna door het Amsterdamse bos en Amstelveen richting Amstel, waar we in Ouderkerk eindigden.

Een voldaan gevoel, toen het er op zat. Ik heb maar chinees gehaald, lekker en makkelijk en zit nu met de benen omhoog van Frost te genieten en mijn blog bij te werken. Tonny attendeerde me nog op een mooie film (Himalaya), vanavond op tv rond 24 uur tot 2 uur. Ik denk niet dat ik dat haal, lig ik vast al te slapen, dat wil altijd heel goed na zo’n dag buitenlucht.

3 Reacties Post a comment
  1. Zoveel kilometers op één dag, knap! Jammer dat dit deel van de route niet zo interessant was.

    dinsdag, december 16, 2008
  2. gon #

    20 december om 7 uur op Ned 2 wordt de film Himalaya herhaald, dus je kan nog kijken…..
    37 km, dat de ik jullie niet na!

    zondag, december 14, 2008
  3. Je bent het weekend dus wel weer prettig doorgekomen, zo te lezen. Nog 4 daagjes en dan heb je al weer weekend. tKan niet op!
    Mijn volgende wandeling is zondag 30 maart, waarschijnlijk wordt het een wandeling in de buurt van Kring van Dorth.

    maandag, februari 25, 2008

Geef een reactie

