Skip to content

Sneeuwlandschap op 2e paasdag

IMG_5308 schotweg 2e paasdag in sneeuw

Wat een bijzondere dag. Pasen valt erg vroeg dit jaar, maar ik kan me niet heugen, dat we zo laat in het jaar sneeuw hebben gehad. Ik weet wel, dat er een keer op 21 maart een dik pak sneeuw lag (mijn zusje was jarig, daarom weet ik het nog), maar nu zijn we de 24e. Gauw naar buiten na het ontbijt, voor de sneeuw smelt, want het vriest niet. Genieten samen met de wandelende honden en hondenbezitters (maar een kleine terrier van 12 wk oud vond het wel erg koud!) en joggers, die ik tegen kwam om 8 uur.

IMG_5329 winterlandschap 2e paasdag

Even later begon het weer te sneeuwen. De paardjes gaan dan meteen met de kont in de wind staan.

IMG_5318 paardjes in sneeuw op 2e paasdag

Later scheen de zon weer. Het zag er uit als winter, maar klonk als voorjaar. De vogels zongen het hoogste lied, waaronder de heggemus op onderstaande foto. Ik ben nog steeds een beginnende vogelaar, maar toch begin ik steeds meer soorten te onderscheiden. Op mijn wandeling zag en hoorde ik vandaag de volgende soorten: ooievaar, torenvalk, houtduif, holenduif, turkse tortel, grote bonte specht, winterkoning, heggemus, roodborst, merel, pimpelmees, koolmees, staartmees, boomklever, zwarte kraai, huismus, vink, groenling en sijs, dus 20 soorten.

IMG_5338 heggenmus_bewerkt-1

2 Reacties Post a comment
  1. Nou zeg, je was er vroeg bij vanochtend. Hier, in Twente, begon het tegen 9 uur pas te sneeuwen. Maar die sneeuw was al snel weer weg dus niet van die mooie landschappen zoals jij die op de foto hebt gezet.

    maandag, maart 24, 2008
  2. mooie foto’s jammer dat de sneeuw hier op straat dan tenminste grotendeels weg is, en op de grond gaat het ook langzamerhand smelten, maar in ieder geval het was een mooie pasen

    maandag, maart 24, 2008

Geef een reactie

