Skip to content

Museum Belvédère, Oranjewoud

Vanochtend was het stralend zonnig weer. Mijn zusje in friesland vierde vandaag haar verjaardag, maar ik vind het altijd zonde om de hele dag binnen te zitten. Ik had wel weer eens zin om naar museum Belvédère in Oranjewoud te gaan, een prachtig museum voor hedendaagse kunst, gelegen in het museumpark Oranjewoud. Dit vormt onderdeel van het landgoed Oranjewoud. Hier eerst lekker gewandeld (voor een wandelroute en meer informatie kijk op http://www.trouw.nl/groen/natuurtochten/article941340.ece/wandelen_De_pronkzaal_van_Friesland)

Img_5240

Daarna het museum in. Het is een bijzonder gebouw, als het ware een doos met een doorzichtig middenstuk, waar het ” grand canal” onderdoor loopt naar het huis Oranjewoud. Er zijn 2 tentoonstellingszalen, waarbij in de 1 een deel van de vaste collectie geexposeerd wordt, en in de andere een tijdelijke expositie.

Img_5245_museum_belvedere_oranjewou

Ik heb weer genoten van de prachtige werken. Ik heb een paar foto’s gemaakt, hier zijn 2 schilderijen van Gerrit Benner, een friese expressionist. Ik houd met name van zijn schilderijen die geinspireerd zijn door het friese landschap. Prachtige kleuren.

Img_5256_gerrit_benner_wolken_in_fr

Wil je ook een keer naar dit museum, kijk dan op http://www.museumbelvedere.nl/ , ze verkopen er ook een wandelkaart van de omgeving.

Img_5257_gerrit_benner_land_en_wolk

No comments yet

Geef een reactie

