Skip to content

De oerpolder door Hylke Speerstra

1001004006173869 Ik was er al een tijdje geleden in begonnen te lezen, maar nu had ik tijd om de laatste hoofdstukken te lezen van ” de oerpolder” door Hylke Speerstra. Hierin wordt verhaald over het leven van de mensen in It Heidenskip in de 19e eeuw. Aan de hand van gesprekken met mensen uit deze polder in zuidwest friesland, egodocumenten en officiele documenten vertelt Speerstra over hoe het leven in deze streek in de 19e eeuw geweest zou kunnen zijn. Wat een boel ellende en armoede, wat een geploeter. Maar heel boeiend om te lezen. En laat er nu ook nog een voorouder van mij in voor komen. Een nichtje van mij heeft ontdekt, dat de Neetsje uit het eerste hoofdstuk de oerbeppe van mijn beppe Klaske is, dus mijn betbetovergrootmoeder.

No comments yet

Geef een reactie

