Skip to content

3 ijsvogels gezien!

Vandaag een wandeling langs de Ijssel gemaakt, Zutphen Deventer langs de westkant. Ik heb dat al vaker gelopen, is onderdeel van het Hanzestedenpad. Een prachtige wandeling, mooi voor een halve dag. Daarna lekker even Deventer in, terrasje pakken en met de trein terug naar de auto. Zo’n 18 km.

Het was schitterend wandelweer, zonnig, niet te warm, mooie wolken en gelukkig geen regen. Ik had geen verrekijker mee genomen, wilde een beetje doorlopen, het zou ’s middags gaan regenen. Daar had ik later wel spijt van, want bij het gemaal van baron van Feltz zag ik 3 ijsvogels. Ik zag er 2 vliegen over het water, echt een blauwe flits, later ging er 1 op een tak zitten, vloog weer weg etc. Op een gegeven moment zag ik 2 tegelijk vliegen en 1 in de wilg. En dat terwijl ik er in al die jaren in totaal nog maar 2×1 zag. Geweldig! Heb er ook 1 op de foto gezet, is niet zo geweldig, te sterk digitaal ingezoomd, maar je kunt het wel als bewijs beschouwen. 

Verder waren er ook veel vlinders, oa. blauwtjes op de distels. Geen putters deze keer, wel een gele kwikstaart.

No comments yet

Geef een reactie

