Skip to content

Millingerwaard, workshop landschapsfotografie met Ruben Smit

Vandaag een workshop landschapsfotografie door Ruben Smit in de Millingerwaard vanuit het Wilderniscafe. Perfecte lokatie, lekkere koffie en lekker eten. Ruben enthousiast om dingen aan de groep van vlgs mij 23 personen over te dragen. Ik de enige zonder spiegelreflexcamera. We moesten zelf ook een foto meenemen, die besproken werd, die van mij vond ik echter zeker niet slecht afsteken bij de rest.

’s Morgens eerst wat theorie (o.a. over verschillen tussen landschappen gemaakt met groothoek en telelens) en bespreken van de meegebrachte foto’s, daarna gingen we het veld in. Gelukkig was de regen inmiddels opgehouden.

Voor de lunch gingen we naar het bos. Heel ander soort bos als op de Veluwe, veel wilgen en kruidige ondergroei. Door de regen heel frisgroen. Het waaide lekker. Ontzettend veel zwartkoppen gehoord. ‘

Img_4020 Img_4025 Img_4035 Img_4043 Img_4053 Img_4157

s Middags naar de rivier, waar op het strand wilgen staan, waarvan de wortels kaal gespoeld zijn. Deze vormden een geliefd foto object. In vergelijking met de rest van de fotograven ben ik wel degene, die toch wat sneller uitgekeken is, ik blijf een wandelaar.

Img_4080 Img_4089_zandkasteeltjes Img_4092 Img_4120_1 Img_4128 Img_4132
Eind van de dag foto’s bespreken m.b.v. een beamer. Leuk om te zien, wat iedereen er van gemaakt had. Veel kunstzinnige foto’s, sommige bijna abstract. Niet alles vond ik mooi. Mijn eigen foto’s vond ik niet echt mooi, ik heb betere gemaakt. Ik merk dat ik bij dit soort dagen ook tegen de technische mogelijkheden van mijn camera aanloop. Mijn foto’s hebben altijd een vrij grote scherptediepte, en ik heb ook minder groothoek en telemogelijkheid.

No comments yet

Geef een reactie

