Skip to content

In het spoor van sint Jabik

April 2005 tot en met december 2005

In 2005 heb ik met Tonny het Jabikspaad gelopen (voor info zie www.jabikspaad.nl ). Wij liepen vanaf Hasselt in Overijssel naar St. Jacobiparochie in Friesland, vervolgens naar de waddenkust en langs de oostelijke variant van de route terug naar Jirnsum. De route kan gebruikt worden als aanloop naar Santiago de Compostella. De bijzondere ontmoetingen die we af en toe onderweg hadden (bijv. in Jorwert, waar we Gees uit het boek van Geert Mak ontmoetten, toen we zaten te koffie drinken, en de sleutel van de kerk kregen) bracht het gevoel wat ik op de Camino had bij me terug.

We vonden het een prachtige route door de Weerribben en het prachtige open friese land. Voor zowel Tonny als mij ook land, waar veel jeugdherinneringen liggen. De laatste dag, toen we door de sneeuw liepen, was wel heel bijzonder. Een prachtige afsluiting van dit bijzondere pad.

  

One Comment Post a comment
  1. Hallo Klaske, gisteren ben ik bij de Zwarte Haan geweest om de 1000den Kluten die daar zitten te “ervaren”. Ik las dat het Jabikspaad daar loopt. Even opgezocht of jij dat ook gelopen hebt! En ja hoor! Leuk om te lezen en de foto’s te bekijken. Groet Wil

    zondag, augustus 29, 2010

Geef een reactie

