Skip to content

Wandelen in het Unter Engadin

Oude Sesvenna Hütte

Een heerlijke week in Zwitserland bij Liesbeth en Maarten, die nu zelf een pension hebben, Hotel Heinrich, in Ramosch. Het ligt nog mooier dan het Berghaus in Val Sinestra, waar ik eerder bij hen logeerde (toen waren ze beheerders ), hier is veel meer zon.

klooster Müstair

Klooster Müstair

klooster Müstair

Prachtige wandelingen gemaakt, zowel alleen als met de groep (huttentocht van een paar dagen o.a. door Nationale park, over Sesvenna pas en door Uina Schlucht). Het ging hardstikke goed, niet bang geweest. Nooit gedacht dat ik in mijn eentje de Champatsch (2730 m) zou lopen! En wat is het hier toch mooi. Ook weer lekker gegeten, oa natuurlijk de Engadiner Notentaart. Tussendoor ook nog naar het prachtige klooster van Mustair, en naar het kurbad in Scuol.

Wat ik ook bijzonder vond: het leek wel of ik 4 seizoenen meemaakte. Eerst het voorjaar met de herfsttijlozen, vervolgens de zonnige zomer, na terugkomst van de huttentocht had het gevroren en waren de bomen ineens in herfsttooi, terwijl het 2 dagen later gesneeuwd had. Ik moest dan ook over een wat lagere route terug, kon de pas niet over omdat ik geen sneeuwkettingen mee had. Toch altijd maar meenemen dus in het vervolg.

Champatsch

nationaal park Zwitserland

 

Sesvenna pas

Sesvenna pas

Sesvenna pas

oude hut bij Sesvenna pas

Uina Schlucht

Uina Schlucht

Uina Schlucht

Hof Zuort

2 Reacties Post a comment
  1. Klopt, niet alles was toen afgezet maar ik vond het (omdat er een touw was en niet smal) niet eng.
    De reis ging prima, alleen weer veel wegwerkzaamheden en heel veel campers. Was 1x file ivm autobrand. Net zo lang over gedaan als heenweg.

    groet Klaske

    zaterdag, juni 9, 2012
  2. Is inderdaad vergelijkbaar, Klaske…alleen zie ik dat bij jou ook stukken niet afgezet zijn en je je aan een touw moet vasthouden.
    Dat was bij ons niet zo.
    Heb je een goede reis gehad? Hier viel het weer heel erg mee vandaag en we hebben na het eten nog weer een presentatie van Wytze gehad….deze keer met mooie foto’s, die hij zelf gemaakt had.
    Groetjes en tot ziens, Ria.

    zaterdag, juni 9, 2012

Geef een reactie

